27 مهر 1403 | ١٥ ربيع الآخر ١٤٤٦

گروه : یادداشت ها/

شناسه: 206495

20 تیر 1403 11:57

بازدید: 161

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری هدف از خلقت انسان را رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: قیام امام حسین (ع) گنجینه عملی جهاد تببین است.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا؛ آیت‌الله سید محسن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: هدف از خلقت انسان رسیدن به قرب الهی است و گناه مهمترین عامل دور شدن انسان از خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه زندگی دنیوی سراسر آزمایش و امتحان است، تصریح کرد: علت آنکه انسان دائما در حال آزمایش است به آن دلیل است که این امتحانات یک ارتباط تام با هدف از آفرینش ما دارد.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هدف اصلی انسانها رسیدن به قرب الهی است، ابراز کرد: هر کاری که انجام می‌دهیم باید به نیت قرب الهی صورت گیرد اگر اینگونه نباشد عبادت نیست.

طاهری خاطرنشان کرد: عملی نزد خداوند مقبول است که مصداقش عبادت باشد و عبادت بدون تقرب امکان‌پذیر نیست.
وی امام حسین (ع) را کشتی نجات خواند و افزود: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مسیر راه درست را به ما نشان می‌دهد و ایشان مصباح الهدی و سفینه النجاة هستند.

طاهری بر لزوم جهادتبیین در جامعه تاکید کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جهادتبیین، جهاد بزرگ روزگار ماست بدین معنا که وظیفه همیشگی ما جهادتبیین است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام امام حسین «ع» مصداق جهادتبیین است، ابراز کرد: قیام امام حسین (ع) مصداق جهادتبیین است نه تنها خطبه‌های سیدالشهدا «ع»، نه تنها خطبه‌های حضرت زینب «س» نه تنها خطبه‌های امام زین‌العابدین (ع) بلکه قیام کربلا قبل از اینکه یک جهاد نظامی باشد یک جهاد تبیین است.

وی حر را یک الگوی بزرگ برای توبه برشمرد و اظهار کرد: همه ما باید اهل توبه باشیم در قرآن کریم توبه به اشکال مختلفی بیان شده است کسانی که آیات الهی را کتمان می‌کردند مشمول لعنت الهی می‌شدند مگر آنکه اقدام به توبه، اصلاح و تبیین می‌شدند.

طاهری تصریح کرد: اگر کسی حقایق را بازگو نکند توبه‌اش این است که حقایق را بیان کند و از خداوند متعال طلب آمرزش کند.  

خبرنگار: سمیرا رجبی
 

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات