31 شهریور 1403 | ١٨ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206563

30 شهریور 1403 14:56

بازدید: 3

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان گفت: وحدت باید مثل فرهنگ در جامعه باشد و از کسانی که به دنبال تفرقه هستند دوری کنیم.

 آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: فردا ولادت امام صادق(ع) است و مکتب اهل البیت(ع) و توسعه آن از زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) شروع شد و شاگردان بزرگ علمی توسط  این ائمه معصوم تربیت شدند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: شاگران امام صادق(ع) پرورش‌دهنده علم بودند، علم جایگاه بالایی دارد و از آن سلطان یاد می‌شود.

نورمفیدی افزود: در روایت داریم کسی که به علم برسد پیروز خواهد بود و اگر به علم نرسد دیگران بر آن غالب می‌شوند و لذا امت اسلامی باید طرفدار پیشرفت علم در همه زمینه‌ها باشند.

وی گفت: در هفته وحدت قرار داریم، امروز وحدت و یکپارچه شدن مسلمانان از اوجب واجبات است چرا که اگر وحدت بین مسلمانان باشد و کینه و خصومت و دشمنی بین آن‌ها حاکم نباشد می‌توانند حاکمیت خوبی در دنیا به‌وجود بیاورند.

نماینده ولی فقیه استان گلستان با بیان اینکه دشمن از اختلاف به‌عنوان روزنه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کنند، افزود: کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند جاهل هستند و بزرگان ما و شخصیت‌های دلسوز اسلام حرفشان امت اسلامی بوده است.

نورمفیدی بابیان اینکه باید وحدت مثل فرهنگ برای جامعه تبدیل شود، ابراز داشت: کسی که به‌دنبال تفرقه است شیطان است چرا که شیطان می‌خواهد بین شما جنگ و دعوا باشد و کلام خداوند است که آن‌هایی که با پیامبر هستند در برابر دشمن محکم ایستادند و با هم مهربان هستند.

وی افزود: کسی که حرف تفرقه‌انگیز می‌زند آن را باید از جمع بیرون بیندازید و از آن پیروی نکنیم.

امام جمعه گرگان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان کرد: انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و دشمن با اقدامات مختلف از کودتا تا جنگ به‌دنبال متوقف کردن انقلاب بود و در این مسیر کشورهای غرب حامی صدام بودند.

نورمفیدی ابراز داشت: در هشت سال دفاع مقدس از دین، نوامیس و کشور دفاع کردیم و نباید شخصیت‌های بزرگ و شهدای ما فراموش شود.

وی آموزش و پرورش را از مهمترین مسائل کشور دانست و افزود: هرچه در آموزش و پرورش هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است چرا که در مدارس انسان ساخته می‌شود.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات