26 شهریور 1403 | ١٣ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206548

25 مرداد 1403 17:14

بازدید: 168

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اصلاح‌طلبان تشنه «خدمت» یا «قدرت»؛

رسانه‌ها و فعالان مجازی اصلاح‌طلب گلستان هنوز کابینه پزشکیان از مجلس رأی اعتماد نگرفته و وزیر کشور مشخص نشده ۲۴ گزینه را برای استانداری گلستان معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ امروز افرادی که برای حضور در مراسم پزشکیان ساعت‌ها پشت درب وزارت کشور منتظر ماندند تا تنها گوشی خود را تحویل بدهند و در مراسمی با حضور پزشکیان حضور یابند از گزینه‌های نادری برای استانداری گلستان سخن به میان می‌آورند که با آرمان‌های پزشکیان و معیارهایی ۱۸ گانه مطرح شده آن بسیار فاصله دارند و حتی برخی از آن‌ها شرایط انتصاب در وزارت کشور را ندارند.

این گمانه‌زنی رسانه‌ها و فعالان مجازی اصلاح‌طلب گلستان در حالی است که هنوز کابینه پزشکیان از مجلس رأی اعتماد نگرفته و وزیر کشور نیز مشخص نشده است.

بررسی ما تنها در یکی از پلتفرم‌های شبکه‌های مجازی و آن هم در تعداد محدودی از کانال‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلب با گرایش سیاسی حامی دولت پزشکیان بیانگر آن است که این کانال‌ها ۲۴ گزینه را برای استانداری گلستان تاکنون معرفی کردند.

عبدالرضا چراغعلی، محمدرضا صالحی، سید عبدالله میراکبری، حسینعلی قوانلو، میرمحمد غراوی، هادی حق‌شناس، عسگر ساوری، امیر خمر، عابدین پاسندی، یحیی خاکی، رضا جلالی، احسان مکتبی، قاسم بر زمینی، محمود ربیعی، ابراهیم قدمنان، محمود سالاری، نبی هزارجریبی، حکیم فیروزی، عارف صالحی، حسین رفعتی، مجتبی جمالی، امیر سنایی، نورمحمد تربتی‌نژاد و رحمان محمدزاده از جمله این گزینه‌ها است.

البته گفته می‌شود برخی از مسئولان ستاد پزشکیان نیز رایزنی‌های خود را در تهران برای انتصاب در پست استانداری گلستان در روزهای نخست مشخص‌شدن نتیجه انتخابات آغاز کردند و حضور افراد متعدد برای سهم‌خواهی و تصدی پست استانداری گلستان باعث واکنش سیاسی نیز شد و حتی مسئول جبهه اصلاحات خواستار آن شد که از سهم‌خواهی‌ها جریان اصلاحات فاصله بگیرد.

این سهم‌خواهی‌ها در حالی بود که حتی گفته می‌شود فردی برای این امر مرخصی گرفته و در تهران برای گرفتن پست خود را در وزارت کشور دخیل بسته است و با افراد مختلف نیز دیدار و گفتگو کرده که سیاست مشخص مسعود پزشکیان به وی دیکته شده و بیان شده که به دنبال سهم‌خواهی نباشید.

آن چیزی که مشخص است انشقاق و تضارب آرا تنها در یک جریان سیاسی آن‌قدر عمیق است که هر کسی سکان استانداری گلستان را برعهده بگیرد کار به‌مراتب سختی را خواهد داشت و ممکن است با شکاف‌های سیاسی زیادی روبه‌رو شود.

پیگیری‌های متعدد و شکاف بین جریان سیاسی استان باعث نگرانی‌هایی نیز شده و حتی برخی از سیاستمداران جریان اصلاحات خواستار حضور استاندار غیربومی در استان شدند تا این شکاف‌ها به تقابل سیاسی و تسویه‌حساب‌های شخصی منتج نشود.

انتشار ویدئویی از استاندار گلستان که در آن تأکید کرده در استان باقی نخواهد ماند و از فعالان فضای مجازی اصلاحات برای تخریب وی گلایه کرده نیز باعث شده که اصلاح‌طلبان که تشنه قدرت هستند بیش از گذشته برای حضور در این منصب تلاش کنند.

این تقلا و تلاش‌ها برای سهم‌خواهی در حالی است که مسعود پزشکیان به نظر می‌رسد به دنبال آن است که به نیروهای تازه‌نفس در استان‌ها فرصت بدهد و ممکن است این‌گونه انتظارات دولت چهاردهم را با مشکل روبه‌رو کند و حتی باعث شود که دولت چهاردهم از گزینه‌های غیربومی برای این پست رونمایی کند.

انتهای خبر/

 

 

منبع خبر:گلستان ما

http://golestanema.com/s/59/91052


نظرات