18 شهریور 1403 | ٥ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206506

27 تیر 1403 07:53

بازدید: 111

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان خبر داد:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان؛ تعظیم شعائر دین را اولویتی مهم خواند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر میراث ماندگار نهضت حسینی است که نباید از آن غفلت شود.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ حجت‌الاسلام محمد دیلم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی اظهار کرد: تعظیم شعائر دین وظیفه ما است.

وی افزود: صلوات برمحمد و آل محمد، نامگذاری اولاد به نام اهل بیت(ع) و احیای محرم و عاشورای سیدالشهدا از مصادیق تعظیم شعائر هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان با اشاره به واقعه کربلا ابراز کرد: تاسوعا و عاشورا محصور به زمان و مکان خاصی نیست بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است و این همان معجزه پیامبر اکرم است که فرمودند شهادت پسرم حسین(ع) چنان گرمایی در دل‌های مؤمنان قرار می‌دهد که گذشت زمان و حوادث آن را سرد نمی‌کند و به فراموشی نمی‌سپارد.

دیلم با تأکید بر اینکه عاشورا همراه خود فرصت بی‌نظیری را برای روشنگری، جهاد تبیینی و شناخت دوست و دشمن فراهم آورده است، افزود: در تاسوعا و عاشورا آنچه از طرف اهل‌بیت اتفاق افتاد حماسه و افتخار بود آنچه از ناحیه حاکمان و مردم اتفاق افتاد فاجعه بود؛ عامل حماسه و افتخار به تعبیر امام حسین علیه‌السلام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و عامل اصلی فاجعه هم ترک امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

وی نتیجه ترک دو فریضه الهی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر را تسلط اشرار امت بر جامعه دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر کنید وگرنه اشرار شما را بر نیکان مسلط می‌شوند و هر چه نیکان دعا کنند خداوند دعای آنها را مستجاب نخواهد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: انسان از رهگذر ادب و محبت به سیدالشهدا به جایگاهی می‌رسد که قابل وصف نیست و باعث می‌شود انسان از پوچی و تحیر نجات پیدا کند.

دیلم تأکید کرد: محبت به سیدالشهدا انسان را از منجلاب فساد نجات خواهد داد و لازم است جوانان به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و به صورت مستمر خود را موظف به شرکت در مجالس روضه بدانند.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات