18 شهریور 1403 | ٥ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206487

18 تیر 1403 12:49

بازدید: 124

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فعال سیاسی استان گلستان تأکید کرد؛

فعال سیاسی استان گلستان با نگاه تعاملی به مردم و ارتباط تعاملی با دولت مستقر تأکید کرد و گفت: هر نوع نمک پاشیدن به زخم‌ها و رنج‌های مردم می‌تواند باعث ریزش بیشتر در سرمایه اجتماعی آنان شود.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث واکنش‌ها و ارائه مطالب مختلی از سویی فعالان سیاسی استان گلستان شد.
 در یکی از این واکنش‌ها رضا محمدخانی ضمن تبریک ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان تأکید کرد: امیدوارم جریان موسوم به اصلاح‌طلبی با زیاده‌خواهی و سهم طلبی باعث تلخ شدن کام مردم از این پیروزی نشوند.
 وی همچنین معتقد است که جریان اصول‌گرا نیاز به بازبینی و بازسازی گفتمان دارد و گفته اگر هم جریان اصول‌گرایی ایدئولوژیک اندیش است این بار به‌جای فرامرزی اندیشیدن باید به داخل و مسئله رفاه بیندیشد.
 این فعال سیاسی بیان کرد: اصول‌گرایی برای برخاستن نیاز به بازگشتن به ایران و محور قراردادن رفاه دارد، بین آرای رئیسی و جلیلی حدود ۵ میلیون اختلاف است و این به معنی وجود آرای خاکستری در بین جریان اصول‌گرایی است و اصول‌گرایی نیاز به افزایش میزان هسته اصلی رأی از حدود بیست درصد به سی درصد و رأی پیرامونی یا خاکستری به محدوده بیست درصد دارد و این میسر نمی‌شود مگر با نگاه تعاملی به مردم و ارتباط تعاملی با دولت مستقر و هر نوع نمک پاشیدن به زخم‌ها و رنج‌های مردم می‌تواند باعث ریزش بیشتر در سرمایه اجتماعی آنان شود.
 محمدخانی تأکید کرد: جریان اصول‌گرایی و نیروها و نهادهای تبلیغی آنان باید ویترین شخصیت‌های سیاسی‌اجتماعی‌شان را تغییر داده و با حذف تندروهای جریان پایداری از سر تیتر خبرها و مجالس سخنرانی افراد معقول آکادمیک آشنا و مسلط به مباحث اجتماعی سیاسی و علمی روز را برجسته کرده و با قراردادن در مناصبی که می‌توانند تجربه اجرایی‌شان را افزایش دهند.
 وی افزود: بهترین گزینه برای جریان اصول‌گرایی در انتخابات آتی فتاح است، فتاح با تمامی تجربیاتی که اندوخته اگر بتواند کمی بیشتر نگاه تعاملی و تعادلی به جهان سیاست داشته باشد و اندکی گفتمان و دایره واژگانش را افزایش و روزامد کند می‌تواند رقیب جدی انتخابات آتی برای پزشکیان از ناحیه اصول‌گرایان.
 فعال سیاسی استان گلستان تأکید کرد: النهایه استمرار انقلاب اسلامی به وجود هر دو جریان سیاسی به‌دور از تندروی نیاز دارد و باید بیندیشیم که آیا عقلاً اصول‌گرایی طرحی برای فردا دارند؟ و آیا جریان اصلاح‌طلبی می‌تواند با حذف تشنگان قدرت و ثروت بدل به گفتمانی عمومی در عرصه اجتماعی شود؟
 

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات