18 شهریور 1403 | ٥ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206462

30 خرداد 1403 08:17

بازدید: 139

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

احمد ملاشاهی کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت: فضای مجازی که قبل از مناظره رویکرد اعلام برنده قبل بازی را داشت این بار و بعد از مناظره با تقطیع مطالب نامزدها سعی در خبررسانی و معرفی ناقص این نامزدها دارند.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا؛ تا پیش از این بین حال و هوای مردم و فضای مجازی فاصله زیادی بود مردم به دنبال شناخت نامزدها بودند و هر ۶ نامزد را به عنوان‌ یک گزینه مجزای قابل تحقیق و بررسی می‌دانستند و می‌دیدند اما در فضای مجازی به نحوی از تکنیک‌های رسانه‌ای برای  یارگیری استفاده می‌شد و حتی فراتر از این به دنبال معرفی برنده قبل بازی بود.

اشکالی که این‌ نگاه دارد اول از همه اینکه این کار هیچ کمکی به مشارکت حداکثری و فضای رقابتی نمی‌کند دوم اینکه  به نوعی توهین به افکار عمومی است چرا که  مردم بعد از شنیدن اظهارات و دیدگاه‌ها رای می‌دهند نه چشم بسته و بر اساس شانس و یا تعریف و تمجیدهای کامنتی و مجازی؛ سوم اینکه معرفي برنده قبل از بازی ممکن است به خود نامزد آسیب بزند چیزی که در سال ۸۸ شاهد آن بودیم و هرکدام از نامزدها  آن زمان خود را به نوعی برنده می‌دانستند.

البته با شروع مناطرات انتخاباتی در رسانه ملی فضا تغییر جدی کرد چرا که مردم بدون واسطه حرف‌ها، لحن‌ها، نگاه‌ها و حتی آب دهان قورت دادن نامزدها را دیدند و قضاوت می کنند و دلایل لازم را برای یافتن شخص مورد نظرشان پیدا می‌کنند.

جالب اینکه همان فضای مجازی که قبل از مناظره رویکرد اعلام برنده قبل بازی را داشت این بار و بعد از مناظره با تقطیع مطالب نامزدها سعی در خبررسانی و معرفی ناقص این نامزدها دارند.

به نظر می‌رسد برای ایمنی از جملات تقطیعی بهترین راه این است تا مناظرات را همان موقع پخش مردم کامل ببینند و یا در هر فضایی دنبال می‌کنند کامل باشد و نه بریده؛ مردم مراقب معرفی‌های تقطیع شده نامزدها باشند

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات