26 شهریور 1403 | ١٣ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206550

25 مرداد 1403 17:25

بازدید: 98

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نیروگاه اتمی بوشهر با ثبت رکورد ضریب ظرفیت ۹۶.۹ درصد در بین انواع نیروگاه در ایران طی ۶۰ روز گذشته ۱۳۹۵۲۹۰ مگاوات ساعت معادل نیاز برق خانگی ۲.۳ میلیون خانواده انرژی تولید کرد.

«دلم برای پدرم که از ۲ ماه پیش آماده‌باش است، تنگ شده»؛ این صحبت‌های اَرشیا فرزند یکی از اپراتورهای نیروگاه در ایران است.نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس گزارش مدیریت شبکه برق در ۲ ماه گذشته یک میلیون ۳۹۵ هزار ۲۹۰ مگاوات ساعت انرژی تولید کرد. این برق برای تامین نیاز خانه مردم در استان‌های نوار ساحلی جنوب از سیستان و بلوچستان تا خوزستان کافی است.با اتمام تعمیرات اساسی و دوره سوخت‌گذاری، نیروگاه اتمی بوشهر از ۲۹ خرداد امسال با حداکثر توان در مدار تولید برق است.ضریب ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در این دو ماه ۹۶.۹ درصد است. بر اساس گزارش وزارت نیرو این شاخص در بین همه انواع نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر یک رکورد منحصر به فرد در ایران به حساب می‌آید.

سهم نیروگاه اتمی از شبکه برق ایران کمی بیشتر از یک درصد است. در حالیکه فرانسه ۸۶ درصد از برق خود را از شکافت هسته‌ای بدست می‌آورد.کارشناس انرژی محمد زارعون تحریم را مانع توسعه انرژی هسته‌ای در ایران دانسته و معتقد است که ایران به طور ۱۰۰ درصد فناوری نیروگاه‌های هسته‌ای را ندارد و به همین دلیل است که روند توسعه این نوع نیروگاه به کندی پیش می‌رود.اما یک کارشناس انرژی دیگر علی فرقانی به تجربه ایران در دهه هفتاد برای توسعه نیروگاه حرارتی اشاره کرده و می‌گوید که بسیاری از کشورهایی که دانش ساخت نیروگاه اتمی را دارند از جمله چین و روسیه می‌توانند در یک پروژه تجمیع شده این دانش را در اختیار ما قرار دهند.در دهه هفتاد تجمیع تقاضای نیروگاه حرارتی و قرارداد با یک شرکت خارجی با بند انتقال فناوری، شروع ماجرای نیروگاه‌ساز شدن ایران بود و همین مسئله می‌تواند با همکاری کشورهای توسعه یافته برای بومی‌سازی دانش ساخت نیروگاه اتمی نیز تکرار شود

.#نیروگاه_اتمی_بوشهر#صنعت_برق#نیروگاه_اتمی


نظرات