18 شهریور 1403 | ٥ ربيع الأول ١٤٤٦

شناسه: 206488

18 تیر 1403 12:52

بازدید: 133

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی گلستان در یادداشتی نوشت: رئیس‌جمهور باید به توانمندی‌های داخلی ایمان داشته باشد، شیفته‌ راه‌حل‌ها و تئوری‌های غربی نباشد، به راه‌حل‌های بومی برای حل مشکلات کشور امکان فعالیت بدهد.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا؛ محمدرضا بهرامی در یادداشتی نوشت: در ابتدا بر خود فرض می‌دانم بار دیگر به جهت خلق حماسه باشکوه و تاریخ‌ساز، سپاس بر درگاه خداوند سبحان بگذارم و به محضر امام زمان(عج) درود و سلام فرستاده و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی بدارم و از همه‌ نامزدهای محترم و فعالان و کنشگران عرصه‌ انتخابات که در این برهه‌ حساس، ایفای نقش کردند و نیز اصحاب رسانه‌ و حافظان نظام و دستگاه‌های اجرایی انتخابات تشکر و قدردانی کنم.

انتخاب رئیس‌جمهور منتخب، جناب دکتر مسعود پزشکیان را به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم ایشان با بهره‌گیری از نظام کارشناسی متعهد و متخصص که در مناظره‌ها اشاره و تاکید کردند بتواند بر سرعت حرکت و پیشرفت کشور بیفزایند و شرایط رضایت عمومی را فراهم آوردند.

رئیس‌جمهور مطابق قانون اساسی برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود و دومین مقام قدرتمند کشور است و مجری قانون اساسی و قوانین مجلس است.

یکی از مشکلات فعلی کشور که بسیار مشهود است، بالا بودن نرخ اجاره و خرید مسکن است که مردم را ناتوان کرده است و عده‌ای که  ماهانه تنها حقوق کمی دریافت می‌کنند در پرداخت اجاره بهای سنگینی که صاحب خانه‌ها تعیین می‌کنند عاجز هستند.

بیکاری و کم بودن زمینه‌های اشتغال برای جوانان از دیگر مشکلات است، به طوری که این موضوع باعث شده است بسیاری از جوانان نتوانند ازدواج کنند و با تاسی از آن سن ازدواج بالا برود.

اگر اقشار متوسط و ضعیف جامعه در گذشته می‌توانستند ماهانه مواد مختلف غذایی اعم از گوشت و ماهی و مرغ را به راحتی بخرند، اما در حال حاضر با گران شدن این اقلام دیگر نمی‌توانند و سفره آنان هر روز کوچکتر شده است و رئیس‌جمهور منتخب باید به این موضوع که باعث خم شدن کمر مردم در زیر بار گرانی شده توجه ویژه داشته باشد و آن را در جزو اولویت‌های برنامه‌ای خود قرار دهد.

انتظار من از کسی که با رای مردم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود این است حتما به قول‌ها و شعارهای انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند و به داد مردمی که به وی اعتماد کردند برسد.

یکی از اولویت‌های رئیس جمهور و دولت جدید باید این باشد که به این بخش اهمیت زیادی بدهند و با برنامه‌ریزی دقیق مردم را امیدوار کنند.

رئیس‌جمهور آینده باید با توجه به قابلیت‌های خود بتواند کشور ایران را به اوج و اعتلایی که مد نظر مقام معظم رهبری و مردم است برساند.

ما از رئیس‌جمهور کشور می‌خواهیم مثل شهید رئیسی به میان مردم بیایید مثل آن‌ها زندگی کند درد مردم را بفهمد رئیس‌جمهوری که پشت یک میز بنشیند به درد مردم نمی‌خورد.

 با مردم صادق باشد؛ در حرف و اعتقادات خود، آن چیزی را بگوید که هست نه آنکه برای خوش آمد عده‌ای حرفی را بزند که خودش به آن اعتقاد ندارد، مردم را آگاه بداند و بداند که مردم فرد صادق را می‌شناسند و صداقت است که در دل‌های مردم اثر می‌گذارند.

رئیس‌جمهور باید به توانمندی‌های داخلی ایمان داشته باشد، شیفته‌ راه حل‌ها و تئوری‌های غربی نباشد، به راه‌حل‌های بومی برای حل مشکلات کشور امکان فعالیت بدهد، وی باید با قبول شرایط سخت کشور به استقبال از ایده‌های نو برای در هم شکستن محاصره کنونی برود و همواره از ابتکارات بومی حساب شده حمایت کند.

نظام اسلامی بدون خواست مردم تحقق نمی‌یابد رئیس جمهور باید به نقش و جایگاه بدنه مردمی و نهاد‌های مردمی ایمان داشته باشد.

 

رئی‌ جمهور آینده نباید متأثر از جوسازی‌های نظام سلطه باشد و مرعوب رسانه‌ها و فضاسازی آنان قرار گیرد، وی باید ایران را کشوری تاثیر گذار و پیشرو و فعال همچون دولت شهید رئیسی در معادله‌های منطقه‌ای و جهانی بداند و پیش زمینه در عرصه‌ سیاست خارجی عمل کند.

رئیس‌جمهور باید مولد و ایجادگر پتانسیل‌های جدید در عرصه‌ی روابط خارجی و بازی‌های بین‌المللی باشد و نقش فعالی را در این عرصه ایفا کند نه اینکه با ذهنیت منفعلانه پا در این گود بگذارد و «توسری خور» ابر قدرت‌ها و نظام‌های ناعادلانه‌ بین‌المللی باشد و راهی را که توسط شهید امیر عبدالهیان باز شده بود برای تعامل عزتمندانه با دنیا را مسدود کند.

رئیس‌جمهور آینده نباید وابسته و وامدار احزاب و جناح‌های سیاسی باشد و دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب هم صراحتا نسبت به این مهم اعلام برائت کردند، فلذا آن طور نباشد که سکان قسمت‌های مختلف دولت را همچون غنیمت جنگی و به عنوان سهم‌خواهی به افراد و گروه‌ها و احزاب حامی‌اش واگذار کند.

رئیس‌جمهور تنها باید خود را مدیون مردم ببیند و به هرگونه باندبازی‌های سیاسی پشت پا بزند؛ در نهایت و در مجموع رئیس‌جمهور منتخب باید طی برنامه‌ای کوتاه مدت سیاست خود را در قبال رفع تحریم‌ها مشخص کند، همچنین برنامه میان‌مدت و بلندمدت خود را با توجه به دشواری و زمان‌بر بودن رفع موانع ساختاری پیش‌گفته، مشخص کند.

عدم اطلاع از نتیجه کارهای رئیس‌جمهور نتیجه عدم اطلاع‌رسانی از حقوق شهروندی شده است وقتی از برنامه دولت چیزی ندانیم یعنی از حقوق خودمان چیزی نمی‌دانیم. انتظار از رئیس محترم جمهور این است که با درایت و تدابیری که می‌اندیشد، اطلاع‌رسانی درست و کارآمد و بدون دروغ و ریا به شهروندان بدهد، نهایتا شور و اشتیاق در زندگی اقشار مختلف را بر آورده سازد.

ببینید مسعود پزشکیان، شرعا، قانونا و عقلا حالا رئیس‌جمهور ایران است. فلذا همه باید در حدّ توان خودشان به او کمک کنند، رسانه‌های ارزشی می‌توانند چشم بیدار جامعه و رصدگر دولت باشند، کار رسانه‌ها عبور از دولت نیست، بلکه مدد به دولت است به شرط انصاف رسانه‌ها و سعه‌صدر رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان.

آقای پزشکیان به درستی گفتند من رئیس جمهور همه مردم هستم حتی آنها که اصلا رای ندادند. تعبیر دقیقی است. یک سوی این مردم نیز کسانی هستند که به هردلیل به ایشان رای ندادند. پیشنهادم اینست که مطالبات و مسائل این بخش از جامعه را مورد توجه جدی قرار دهد از نزدیک با گروه‌ها و انجمن‌های انقلابی جلسه گذاشته و حرف‌ها و دغدغه‌های آنها را بشنود.

حرف آخر؛ پیشنهاد این است که اجازه ندهد عناصر بدنام و تابلودار تحریف خط امام و بدسابقه در ایام فتنه در حلقه اصلی اطراف‌تان قرار گیرند.

رهبرانقلاب در اولین پیام تبریک‌شان به مردم و رئیس‌جمهور منتخب تصریح کردند از منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن در دولت استفاده کنند. همانطور که قبلا اشاره کردم آقای پزشکیان در رقابت‌های انتخاباتی تصریح داشتند حزبی و جریانی نیستند. با این توضیح در بدو امر به مدیران جوان و مومن دولت دست همکاری دهند. اینها سرمایه کشورند و از این بالاتر تغییرات اتوبوسی اداره کشور را دچار تلاطم می‌کند.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات